Chasseur Stealth No. 001 - do sprzedania.
Raz na parę lat dochodzę do wniosku, że chyba nie mam zbyt wielu szans na to aby zrobić ten samochód porządnie. Bo miejsce, bo pieniądze, bo czas - z tym zawsze miałem problem. To prawdziwy unikat , pierwszy z trzydziestu (prawdopodobnie 34) wyprodukowanych, prawdziwy, jedyny no1. Mam do niego całą teczkę dokumentów potwierdzających ten fakt. Nie 3, 5, 16 czy 23 egzemplarz tylko pierwszy! Kiedyś rozmawiałem z człowiekiem, który miał chyba no.004, twierdził, że podobno pierwszego już dawno nie ma, ktoś go rozbił. A tu proszę.
Zasady: Cena którą widzisz, jest ceną, którą sobie wymyśliłem. Jeżeli masz propozycję - konkretną - wyślij ją pod adres
chasseurxj40@gmail.com a ja odpiszę Ci czy mam lepszą ofertę czy nie. Postanowiłem wystawiać go do końca września. Mam w głowie swoją cenę, którą chciałbym za niego uzyskać, ale też nie mam specjalnej presji aby go sprzedać. Po prostu czasami mam chwilę zwątpienia i wtedy dochodzę do wniosku, że przez następne parę lat nie będę mieć czasu aby go zrobić. Cena którą mam w głowie nie jest z kosmosu. Oceniam, że ten samochód, ze względu na to, że jest pierwszy i że jest to udokumentowane jest wart mniej więcej tyle ile stary xk120/140/150 w podobnym stanie, ale to zweryfikuje rynek. Jest 2x prostszy do renowacji niż stary xk, będzie sporo, naprawdę sporo warty ( bo jest udokumentowane no. 001 ) i można go dziś wyremontować za relatywnie małe pieniądze. Nie wystawiam go tylko w tym miejscu, ogłaszam to wszędzie gdzie mogę, tak aby jak największa liczba zainteresowanych mogła się o tym dowiedzieć, dlatego też jeżeli masz propozycję ze swoją ceną, lub jeżeli masz pytania napisz na tego maila chasseurxj40@gmail.com postaram się odpowiedzieć na każdego maila.
O samochodzie:
W 1987 roku firma Chasseur wypuściła swój debiutancki model Stealth bazujący na samochodzie Jaguar XJ40… to właśnie ten samochód. Model był testowy, dlatego ten egzemplarz jest modelem xj6. Ma manualne sterowanie foteli, ma szarą tapicerkę i czarny lakier, ramki w drzwiach są malowane na czarno i…
MA TAKŻE RĘCZNĄ SKRZYNIĘ BIEGÓW!! nie widziałem drugiego Chasseura z manualną skrzynią biegów… nigdy. Firma Chasseur deklarowała, że osiągał 310 koni mechanicznych a działo się to za sprawą dwóch turbosprężarek Garett T25 i Podwójnej listwie paliwowej !! tak właśnie - podwójnej. Zasada działania nie jest mi znana, ale podejrzewam, że druga dołączała się przy odpowiednich obrotach…
Firma wyposażyła go w stosowny bodykit i nie ma co ukrywać - widać w tym egzemplarzu, że to prototyp… na bodykitcie zwłaszcza. Zrobiony z żywicy jest… dość ciężki. Firma sprzedała używała go jako samochód pokazowy, podobno nawet najsłynniejsze zdjęcie z reklamówki Chasseur Stealth to właśnie ten, dokładnie ten samochód. Napisano parę artykułów, pojawiał się na paru imprezach, aż w końcu został sprzedany. Nowy właściciel jeździł nim, aż do swojej śmierci. Odziedziczyła go w spadku jego rodzina, jeździła nim do momentu, kiedy coś (co?) przestało działać…
Postawili ją na polu… tak właśnie NA POLU i zostawili na 10 lat… bez przykrycia, plandeki, czy kawałka dachu. Stąd ten opłakany stan. Kupiłem go w 2006 z tego pola niedaleko Livepoolu i ściągnąłem do Polski… Polska… ładne dziewczyny, fatalne drogi, dobra wódka - do Polski tak ponad 2000 km od miejsca jego poprzedniego postoju. Miałem się zabrać za niego, w tym czasie zrobiłem parę innych jaguarów a Chasseur stał w garażu. "W przyszłym roku się za niego zabieram" i ani się obejrzałem minęło pięć lat. Dziś wiem, że na pewno nie zabiorę się za niego w przyszłym roku i prawdopodobnie za dwa lata też, dlatego postanowiłem go sprzedać komuś, kto ma czas, pieniądze i warunki i wie co to za samochód.
Stan
To jest RHD oczywiście!
Silnik - nigdy nawet nie próbowałem odpalać. Może nie jest tak tragicznie
Elektryka - podpiąłem akumulator kiedyś nawet parę rzeczy działało
Blacha - cóż… jest dramat. W pierwszym odruchu zastanawiałem się czy nie można kupić drugiej xj40. Naprawianie tego co zostało będzie dość trudne. Numery nadwozia zachowane w idealnym stanie - jeżeli wiesz co chcę powiedzieć. Mała uwaga. Nie wiem kto w Wielkiej Brytanii zajmował się naprawami blacharskimi tego samochodu, ale na pewno nie miał o tym bladego pojęcia. Jest parę takich miejsc, gdzie dokładnie widać co zrobili.
Bodykit - kompletny! wszystkie części są, side skirt prawy złamany w jednym miejscu, ale nie przełamany na pół, naderwany.
Interior - wisząca podsufitka nikogo w xj40 nie dziwi, a reszta - całkiem znośna. Drewno już trochę wyblakłe i podniszczone.
Generalnie jak pisałem to samochód do totalnego, kompletnego i długotrwałego remontu - nie ma tutaj żadnych złudzeń.
Na blogu będę publikować co parę dni, nowe rzeczy, jak sukcesywnie będę się przedzierać przez dokumenty. Będę też odpowiadać na pytania i spróbuję odtworzyć trochę historię tego samochodu, może komuś się to przyda.
Jestem w stanie zorganizować transport - za dodatkową opłatą
Mail:
|
Tabliczka nadana w 1992 r. dla każdego z 34 modeli Stealth - Numer 001 |
|
Ręczna skrzynia biegów + radio Alpine |
|
Sprzęgło, hamulec i gaz - jak to w ręcznej skrzyni. |
|
Widok od strony pasażera - RHD |
|
Nr VIN |
|
Prawa strona |
|
Prawy przód - prawa część zderzaka jest |
|
10 lat w polu nie oszczędziło maski |
|
Oryginalne chromy w niezłym stanie |
|
Lewy błotnik przód |
|
Przerobiona obudowa filtru powietrza |
|
Filtr powietrza |
|
Podwójna listwa paliwowa |
|
Widok komory silnika |
|
Maska od strony lewej |
|
Brytyjska inżynieria napraw blacharskich - 2 kg szpachli na błotniku lewym - świetnie zachowana |
|
Efekt wcześniejszych napraw blacharskich = rdza na wylot |
|
Błotnik lewy, widok na 16" Fondmetal (alufelgi) i oryginalne chlapacze Jaguara |
|
Kanapa tylna |
|
Wisząca podsufitka |
|
Prawdopowodnie wzmacniacze Alpine'a |
|
Oryginalny lewarek i popielniczka |
|
Lewy tył. Fragment zderzaka mam, pod zderzakiem widać fragment spoilera, który jest połączony z płytą przykrywającą dyferencjał i tylne zawieszenie |
|
Po lewej stronie na klapie są ślady napraw blacharskich. Mata + pół kilo szpachli. |
|
naklejka Chasseura na 24 Le Mans w 91 roku. Nie znany mi fragment historii tego samochodu |
|
Znaczek z tylnego zderzaka |
|
Fragment podłogi |
|
Fragment podłogi |
|
Listwa wspomagania |
|
Bagażnik |
|
Bagażnik z drugiej strony |
|
Strona prawa. Felga na zdjęciu, standardowy teardrop założona czasowo, oryginalny fond metal w piwnicy |
|
Słupek prawy |
|
Dach od strony prawej |
|
Esencja brytyjskiej filozofii napraw blacharskich. Trochę szpachli, trochę silikonu. Nic dziwnego, przyczyna stanu podsufitki, efekt widoczny na zdjęciach. |
|
Pompa |
|
Widok silnika od strony prawej |
|
Dwie turbiny Garett t25 |
|
Kierownica Chasseur |
|
Brelok (oryginalny) do kluczy |
|
Teczka dokumentów do tego samochodu |
|
E921nvf - numer rejestracyjny no 001 |
|
Stary wykres z hamowni |
|
Stary opis wykresu z hamowmi |
|
Jeden z rachunków |
|
Projekt umiejscowienia tabliczki z numerem |
|
Fragment planu imprezy nadawania tabliczek z numerem |
|
Rachunki |
|
Specyfikacja dla Chasseur Stealth |
|
Kopia artykułu prasowego ( tablica rej: e921nvf) |
|
Teczka z dokumentami |
|
Rachunki |
|
Rachunki |
|
Wykresy, rachunki |
|
Tak wyglądał w 1987 r. |